Keto dieta a její výhody i rizika – pomůže vám tato dieta k vysněné postavě? 

Oblíbená ketonová dieta sebou nese i několik rizik. Jak se jim vyhnout, když chcete díky ní konečně zhubnout? Je to skutečně tak dobrá dieta, jak se tvrdí? 

Keto dieta a její výhody i rizika – pomůže vám tato dieta k vysněné postavě? 

Keto dieta nebo také ketonová dieta obletěla celý svět a sbírá své příznivce ale i kritiky. Odborníci z ní moc nadšení nejsou, i když je pravdou, že je lékaři doporučovaná některým pacientům a to zejména těm, kteří trpí epilepsií. Pro mnohé jiné ale může přinášet spíše zdravotní rizika a nežádoucí účinky a to pak hlavně v případě, že není dodržována správně. I přesto je mnoho lidí, kteří právě díky keto dietě změnili svůj život a konečně zhubli. Jak to tedy s populární dietou je doopravdy a vyplatí se ji vyzkoušet? 

pexels-photo-6740512

Pozor na účinky, které mohou znepříjemnit život 

Vliv ketonové diety na zdraví Prodietix je předmětem mnoha diskuzí. Obecně vzato vám může něco přinést ale i vzít a její rizika nejsou zanedbatelná. Dieta funguje na principu ketózy, do které se tělo snaží dostat. To pak přeměňuje tuky na energii a tělo se zbavuje přebytečných tuků a my hubneme. K dosažení ketózy je ale nutné snížit příjem sacharidů ve stravě na minimum a ty pak nahradit bílkovinami a také zdravými tuky. Ketóza sama o sobě může mít pozitivní vliv na zdraví a u některých nemocí se naopak cení. Keto dieta je pak držena často aktivními sportovci. Pro obyčejné smrtelníky ale nemusí mít vždy jen pozitivní účinky. 

Mezi nežádoucí účinky se řadí především únava, dostavit se mohou i zažívací potíže. A právě pro osoby se zažívacími potížemi se keto dieta příliš nedoporučuje, změna jídelníčku je totiž velmi drastická. Navíc je nutné jídelníček dodržovat, protože jinak nemá dieta vůbec žádný smysl. Naučit se jíst podle principů keto diety ale není vůbec snadné. 

pexels-photo-5799692

Jak se stravovat? 

Aby byl snížen příjem sacharidů na minimum, je nutné opravdu striktně hlídat, co za den sníte a v jakém množství. Sacharidy jsou totiž obsaženy ve většině běžných potravin, které konzumujeme. Jíst by se mělo hlavně maso a to i uzeniny, vejce, sýry nebo ryby. Ze zeleniny pak hlavně avokádo, zelí, květák, chřest nebo brokolice. Zakázány jsou veškeré přílohy a to včetně brambor. Ani s ovocem by se to nemělo přehánět a je nutné dát si pozor i na oříšky. Většina druhů oříšků je totiž také zapovězená. 

Příznivci této diety, a že jich není málo, se ale shodují na tom, že zhubnout se s touto dietou skutečně dá.